בהייטק רוצים ללמוד יפנית ולשחק שחמט

וגם: אליפות הגיימינג מגיעה לישראל, פיצה האט מאמינה בארגון ה-eSports הישראלי, 
התחדשות משפטית בהתחדשות העירונית ועוד • אירועים ומינויים

טוקיו. יפנית היא אחת השפות המועדפות / צילום: Shutterstock
טוקיו. יפנית היא אחת השפות המועדפות / צילום: Shutterstock

משבר גיוס העובדים בהייטק גורם לחברות להשקיע יותר בעובדים הקיימים, ובמסגרת השאיפה לשמר אותם - להציע להם לא רק ארוחות שף ומסיבות, אלא גם שיעורי העשרה בתחומים מגוונים שאינם מקצועיים. מדובר בענף שהולך ומתפתח, כאשר חלק מהחברות פותחות "אקדמיה" משל עצמן, בונות חדר מוזיקה שבו עובדים יכולים ללמוד לנגן על כלים שונים, או נותנות לכל עובד תקציב של מאות דולרים לטובת התפתחות אישית.

כעת מגלה סקר מגמות חדש שערכה חברת האד-טק הישראלית Amphy כי עובדי ההייטק מעדיפים פיתוח אישי שמאפשר להם להגדיל את ידיעותיהם בנושאים כמו בישול, צילום או נגינה, על פני פיתוח מקצועי כמו לימוד טכנולוגיות ושפות תכנות חדשות.

על פי הסקר, חמשת התחומים המבוקשים ביותר על ידי ההייטקיסטים הם שיעורים בתחומי של כישורי עסקים (למשל: לינקדין, אקסל, ניהול זמן ונטוורקינג. 18.1%), שחמט (16.3%), צילום ועריכה (14.1%), יוגה (11.7%) ואמנות (10.4%). בתחום הפנאי וההעשרה התחומים המועדפים הם אומנויות לחימה, גננות וקומיקס.

מבין השפות השונות, עובדי ההייטק היו מעדיפים ללמוד אנגלית, ספרדית ויפנית, אולם קיים ביקוש גם לשיעורי יידיש וערבית. עוד עולה מהסקר כי נשים בוחרות בפיתוח אישי יותר מגברים, כאשר 60% מהנשים רוכשות שיעורי העשרה אונליין לעומת 40% מהגברים.

לדברי תומר עופר, מנהל הפיתוח העסקי של אמפי, "מאז הקורונה אנחנו רואים מגמה שמתפתחת בכל הנוגע להעשרת עובדים, כאשר הדגש הוא לפתח את העובד כאדם, ללא קשר לתחום העיסוק שלו או לתפקידו בחברה. אנחנו צופים גדילה משמעותית של מגמה זו גם ב-2022".

חברת Amphy, שהקים השנה היזם הסדרתי עמרי בריל, מציעה יותר מ-1200 שיעורי אונליין ב-70 קטגוריות, ועובדת עם יותר מ-300 מורים ברחבי העולם. מדובר בשיעורי לייב בלבד, ללא הקלטות מראש. עד כה גייסה החברה 3.5 מיליון דולר.

אליפות הגיימינג מגיעה לישראל

אליפות העולם בגיימינג תיערך לראשונה בישראל בשבוע הבא (16-21.11) בהשקעה של כ-7 מיליון שקל, בהשתתפות כ-300 שחקנים מ-71 מדינות. הנבחרת הישראלית כוללת 12 משתתפים, שמקבלים חסות של כ-20 אלף דולר מחברת הגיימינג Overwolf. לדברי יו"ר העמותה לגיימינג, עידו ברוש, את המשלחת ילוו פסיכולוג ספורט, מאמנים וצוותים מקצועיים.

נבחרת ישראל בגיימינג / צילום: מורג ביטן
 נבחרת ישראל בגיימינג / צילום: מורג ביטן

אליפות העולם הראשונה בגיימינג התקיימה בשנת 2008 בקוריאה הדרומית. האליפות האחרונה התקיימה בתחילת 2020, ולפי המארגנים רשמה כ-1.5 מיליון צופים בעולם, וכ-400 מיליון חשיפות ברשתות החברתיות . כעת, כאמור, היא מגיעה לארץ, וכאן היא מאורגנת על ידי מכבי תנועת העולמית, בשיתוף עיריית אילת ומשרד התיירות.

לדברי רואי הסינג, סמנכ"ל במכבי תנועה עולמית, "לצד העיסוק בספורט וחינוך, מכבי קיבלה החלטה להיכנס גם לעולמות הטכנולוגיים. הבחירה בתחום הגיימינג נובעת מההבנה שהשילוב בין עולמות אלה לעולמות הספורט הוא מגמה בינלאומית".

פיצה האט מאמינה בארגון ה-eSports הישראלי

הנציגות המקומית של רשת הפיצות האמריקאית פיצה האט תשתף פעולה עם Team Finest - ארגון ה-eSports (גיימינג תחרותי) הישראלי. ההסכם יבוא לידי ביטוי בפעילויות משותפות ברשתות החברתיות, טורנירים, אירועים ועוד. לוגו החברה יתנוסס על מדי הקבוצה, כמו גם בשידורי פיינסט בכל ערוציה הרשמיים. במהלך השנה האחרונה הודיע הארגון על שיתופי פעולה נוספים עם החברות לוג'יטק, סמסונג, אייסר ופיקס.

מימין: אסף תומר, חן מזרחי, יותם נחשון מייסד-שותף וסמנכ״ל שיווק של פיינסט ותמיר לוי / צילום: יח''צ
 מימין: אסף תומר, חן מזרחי, יותם נחשון מייסד-שותף וסמנכ״ל שיווק של פיינסט ותמיר לוי / צילום: יח''צ

בארגון פיינסט, שהוקם ב-2019 על ידי המנכ"ל רוביק מילקיס, משחקות חמש קבוצות בארבעה כותרי משחק: פיפ"א, פורטנייט, ואלורנט ו-CS:GO. בנוסף, משחקת קבוצת הנשים הראשונה בארץ במשחק הפופולרי ואלורנט.

זמן קצר אחרי ההקמה הצטרף סמנכ"ל השיווק יותם נחשון, ויחד עם מילקיס גייסו השניים ב-2020 השקעה ראשונה של 2 מיליון שקל מקבוצת ההשקעות במדיה ובבידור רדארזירו (RadarZero), שהפכה לבעלים בפועל של הארגון. במהלך השנה הכריזה החברה כי הזמר סטטיק הצטרף לשורותיה כשגריר מותג, לאחר שהשקיע בה מאות אלפי שקלים.

לדברי ענבל שטרן, סמנכ"לית שיווק פיצה האט ישראל, "אנו שמחים להביא לפיתוח וצמיחת ענף ה-eSports בארץ, ולהיות הראשונים שמקדמים והופכים אותו למשמעותי כפי שהוא בעולם. פיצה האט, המונה 95 סניפים בפריסה ארצית, חרטה על דגלה להוביל קדמה טכנולוגית ולספק חידושים לקהל הלקוחות".

התחדשות משפטית בהתחדשות העירונית

מנהלת מחלקת ההתחדשות העירונית במשרד שרקון בן עמי, עו"ד נורית כהן קצב, עזבה את המשרד יחד עם עורכי הדין רועי דהן ואור קרן, והשלושה פתחו משרד בוטיק בתחום ששמו "KDC - כהן קצב קרן דהן".

כהן קצב היא עורכת דין זה 17 שנה, מתוכן 12 כשותפה ומנהלת מחלקה במשרד שרקון. דהן וקרן עבדו תחתיה במחלקה בארבע השנים האחרונות. השלושה חתומים על מסירת מאות דירות בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, וניהול פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

בעקבות העזיבות, שרקון צירפו למחלקת ההתחדשות העירונית את עו"ד רונה הניג, מומחית בתחום ההתחדשות והמימון, ועו"ד חדשה שירלי ליפובצקי.

 ניצן שפיר

אגודת הידידים של ביה"ח מאיר גייסה 2 מיליון שקל 

בעוד כשנה ייחנך בניין מיון חדש בבית החולים מאיר בכפר סבא, והשבוע ערכה עמותת הידידים של המרכז את ערב הגאלה השנתי שלה, שבו נאספו 2 מיליון שקל לטובת המהלך.

המרכז לרפואה דחופה בבית החולים מאיר הוא הרביעי בארץ בהיקף פעילותו, ומטפל מדי שנה בכ-170 אלף פניות. הבניין החדש ישתרע על פני 6,000 מ"ר, ויכיל מערכות ותשתיות מתקדמות, חדרי טראומה מצוידים, אגף דימות משלו ועוד. בראש המרכז הרפואי מאיר עומד ד"ר ירון מושקט.

חדשות טובות

כ-400 עובדי סיילספורס ישראל הקדישו שבוע שלם להתנדבות על חשבון שעות העבודה, ב-14 ארגונים ועמותות. בין היתר מדובר בשיפוץ מרכז איגי בראשון לציון, שיפוץ מועדונית הילדים והנוער קידמה ביפו, שיפוץ בית מעבר לנפגעות אלימות בכפר יסיף, הקמת גינה שיקומית לקשישים וניצולי שואה בנתניה למען עמותת "ונטעת" ועוד.

עובדי סיילספורס / צילום: באדיבות סיילספורס
 עובדי סיילספורס / צילום: באדיבות סיילספורס